feb
08
1. oldal

Palacsinta másképp: felejtsd el a lisztet, mutatunk két egészséges összetevőt!

megtekintve:

1938 alkalommal
tippeknoknek.hu

A legtöbb ember – és főleg a gyerekek szeretik a palacsintát. Nálunk nem kifejezetten reggelire készítendő étel, hanem inkább desszertként fogyasztjuk – ám az egészséges életmód követői körében egyre népszerűbb reggeliként is. A banános palacsinta nem csak desszertnek, hanem reggelinek is tökéletes!

Az alap palacsinta receptben van cukor és fehér liszt is – ami a mai álláspont szerint nem a legegészségesebb összetevő. Azonban van két alapanyag, amivel teljes mértékben helyettesíteni tudod a palacsinta tészta alapanyagait.

Ez pedig nem más, mint a banán és a tojás. A tojást egyébként is előszeretettel fogyasztjuk reggelire – palacsinta kivitelben pedig még a gyerekek is szívesebben fogják fogyasztani! A tojásban sok vitamin, Omega3 zsírsav és fehérje található – amik segítik a fogyást, jót tesz a koleszterin szintnek, ráadásul segít megakadályozni a szívbetegségek kialakulását.

banános palacsinta

A banánban szintén számos fontos anyagok találhatók, mint például:

  • fehérje
  • B6 vitamin
  • Magnézium
  • Kálium
  • C Vitamin
  • Mangán

A banán ráadásul remekül szabályozza a vércukor szintet és jóllakottság érzetet ad, így tökéletes választás reggelire. A Kálium pedig csökkenti a vérnyomást, így még egy érv azok számára, akik magas vérnyomástól szenvednek.

Most pedig nézzük a banános palacsinta receptet:

Hozzávalók:

  • 2 tojás
  • másfél csésze érett banán
  • fahéj (opcionális)

Elkészítése:

Egy tálban nyomkodd össze villával a banánt, add hozzá a tojást és keverd el alaposan. Ez után öntsd a palacsintasütőbe – ebből a mennyiségből körülbelül 5 kisebb (de vastag) palacsintát tudsz elkészíteni. Ízesítheted mézzel, bogyós gyümölcsökkel vagy akár magvakkal is.

Egy videó a banános palacsinta elkészítéséről:

 
 

Neked ajánljuk:

Receptek, takarítási tippek, frizura ötletek, sminktanácsok - minden, ami egy nőt érdekelhet!
Tippek -> Nőknek - Női életmód magazin