feb
28
1. oldal

Csak ez az egy gyümölcs kell a nyugtató és pihentető alváshoz: így készíts banán teát!

megtekintve:

3572 alkalommal
tippeknoknek.hu

A munkahelyi stressz és hajtás, a vizsgákra való felkészülés vagy csak úgy az életből adódó problémák gyakran okozhatnak akár több hétig tartó álmatlanságot. Ilyenkor képtelenek vagyunk a pihentető alvásra, olyan, mintha a testünk és az agyunk egyszerűen nem tudna leállni. 

Mielőtt azonban a patikában megvásárolnád a drága altatókat, próbálj ki egy sokkal természetesebb és hatásosabb praktikát: a banán teát! 

 

Banán tea – a jobb alvásért!

A banán teát nagyon egyszerűen elkészítheted: mindössze egy bio (tehát vegyszermentes) banánra van szükséged a tea elkészítéséhez. Vágd le a banán két végét, majd tedd kb. 1 liter forrásban lévő vízbe (nem kell se megpucolni, se felvágni a banánt). Hagyd forrni 10 percig, majd szűrd le a teát. 

Ízlés szerint ízesítheted fahéjjal vagy mézzel is, miután kihűlt. Fogyaszd lefekvés előtt és garantáltan pihentető alvásban lesz részed!

banán tea

Google

Miért pont banán?

A banán egy triptofán nevű aminosavat tartalmaz, amely növeli a szerotonin szintet, ezáltal szabályozza az alvásmintákat. Emellett a banánban található kálium szintén hozzájárul a nyugodt alváshoz – ellazítja az idegrendszert és a megfeszült izmokat is. 

A banán továbbá B6-vitamint is tartalmaz, amely az alvást elősegítő melatonin hormont termeli. A C-vitamin pedig már csak egy kis bónusz. 🙂

banán tea

Google

Ízesítés fahéjjal?

Sokan nem szeretik a fahéjat, viszont érdemes egy csipettel megízesíteni a teát. A fahéj kellemes illata ugyanis ellazít, hatóanyag tartalmának köszönhetően pedig beindítja az emésztést és javítja a vérkeringést is.

 

Neked ajánljuk: