jan
26
1. oldal

Hajhullás, töredező köröm és száraz bőr – a fehérjehiány nem vicc!

megtekintve:

933 alkalommal
tippeknoknek.hu

A szénhidrát és zsír mellett a fehérje a harmadik legfontosabb tápanyag, amelyre a szervezetünknek szüksége van. A fehérje egyik elemét, az esszenciális aminosavat szervezetünk nem tudja előállítani, így azt tápanyag formájában kell bevinnünk. A fehérjehiány tünetei súlyosak is lehetnek!

Az állati eredetű fehérjék, a hús, a tejtermékek és a tojás tartalmazzák az összes létfontosságú aminosavat. A növényi eredetű fehérjék – például a babban, a diófélékben vagy a szójában található változatok – szintén tartalmazhatnak aminosavakat, de egyes esszenciális aminosavak hiányoznak belőlük, ezért önmagukban elégtelen fehérjeforrások.

fehérjehiány tünetei

Mennyi fehérjét kell bevinnünk a szervezetünkbe egy nap?

A hivatalos álláspont szerint egy egészséges felnőtt embernek napi 0,8 g fehérjét kellene fogyasztania 1kg testsúlyra számítva. Tehát egy 70 kg testsúlyú felnőttnek 56g fehérjét kellene fogyasztania. Sportolók és terhes nők esetében ez a szám még magasabb.

 
A cikk folytatódik! Lapozz a következő oldalra
 

Neked ajánljuk:

Címkék:
Receptek, takarítási tippek, frizura ötletek, sminktanácsok - minden, ami egy nőt érdekelhet!
Tippek -> Nőknek - Női életmód magazin